Aktivera singelklick

Läs upp webbplatsen

Tips: Du kan klicka på en text på webbplatsen för att få den uppläst

Kampanj med finska hjärtan i sikte

Stortavla med kampanj

Stockholms Hamnar har släppt ny marknadskampanj i Finland för att öka finländarnas intresse för Stockholm som resmål och deras vilja att ta en färja till vår vackra huvudstad. Den kärleksfulla kampanjen är ett samarbete med Visit Stockholm och förväntas nå miljontals finländare genom kärleksbrev, Tinderprofil, rosor, digital utomhusreklam samt annonsering i sociala och traditionella kanaler.

Kampanjen kallas för Fall In love With Stockholm (again) då den kärleksfullt flirtar med Finland. Stockholm och Finland har en långvarig och stark relation och nu vill Stockholm skapa en nytändning i förhållandet och väcka känslorna till liv igen.

Kampanjen ska visa att Stockholm har utvecklats, förändrats och vuxit, och att den erbjuder långt mycket mer än de traditionella turistattraktionerna.

De finländska resenärerna är oerhört viktiga för oss, rederierna och näringslivet. Passagerarantalet ökar nu stadigt efter pandemin, och genom kampanjen vill vi ge färjeresandet ytterligare en skjuts. För att navigera rätt har vi även haft med oss rederierna Finnlines, Viking Line och Tallink Silja i processen.

Till kampanjen hör en webbplats dit alla annonser länkar eller hänvisar till med QR-kod: 

Länk till webbplats för kampanjen (extern länk)