Aktivera singelklick

Läs upp webbplatsen

Tips: Du kan klicka på en text på webbplatsen för att få den uppläst

Satsningen på Finlandsresenärerna fortsätter

Seminariedeltagare på svenska ambassaden i Helsingfors

Stockholms Hamnar satsar stort på att öka antalet färjepassagerare till Stockholm. Som ett led i det arbetet arrangerade Visit Stockholm tillsammans med Stockholms Hamnar ett evenemang på svenska ambassaden i Helsingfors den 8 december.

Tillsammans med Visit Stockholm och rederikunder pågår ett projekt för att marknadsföra Stockholm som destination och resandet med färja. Torsdag 8 december träffade Stefan Scheja, marknadsansvarig passagerare på Stockholms Hamnar, Sveriges ambassadör i Finland, Nicola Clase.

Med på träffen var även rederierna Viking Line och Tallink Silja samt flera svenska upplevelseföretag som Junibacken, Pophouse, Paradox Museum, The Viking Museum, Cirkus Venues, Kungliga Djurgårdens Intressenter och Chokladfabriken. Tommy Myllymäkis restaurang Aira fanns också plats och serverade lunch.

Målet med dagen var att stärka besöksnäringen, hitta goda samarbeten och skapa ökat intresse för Stockholm och resandet med färja.